søndag den 6. oktober 2013

En dejlig overraskelse



I torsdags tog min mand mig med i byen, "under byen". Jeg havde ingen idé om, hvad vi skulle, og da vi havnede på københavns bymuseum, blev jeg virkelig forvirret. Han førte mig helt ned i et af de bagerste rum på museet, i caféen der forpagtes af Tante T. Her var en stille stemning under natten, og vi satte os til rette i et par bløde velourlænestole med en kop efterårste og en cola. Folk talte dæmpet og forventningsfuldt sammen og jeg anede stadig ikke, hvad der skulle foregå, udover at der stod en lille scene foran os med cello, violin, bas, keybord og en masse "dimser". Midt i scenen stod en hvid kvindeskulptur og bag hende et kæmpe spejl med en tyk guldramme. Og fik jeg sagt at vores lænestole stod under en stor palme..! Mens vi sidder der og hyggesnakker blandt max. 60 andre mennesker, kommer Under Byen roligt ind, sætter sig afslappet ned ved instrumenterne og fører os smukt og intenst igennem en 45 min lang koncert. Wauw!
Tusind tak min dejligste skat for en enestående oplevelse <3

Til koncerten spillede de et af mine yndlingsnumre fra albummet Kyst, dog med et twist. Originalen kan høres her:


2 kommentarer:

  1. Dem er jeg også helt vild med - det må have været en fantastisk oplevelse!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det også! Fedt at du også kan lide dem, det er jo lidt speciel musik, og til tider lidt tungt, så det er ikke alles kop te. Men hold fast nogle smukke passager de kan lave, den cello altså.. :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...