mandag den 19. august 2013

B#5 - Loppemarkeder




Vi nåede kun på fire loppemarkeder, da de fleste er om søndagen, og vi rejste fra søndag til søndag, men vi kom alligevel på to virkelig gode, som klart kan anbefales, hvis man kommer til Berlin og er til loppemarkeder.

Det første er Flohmarkt am Fehrbelliner Platz. Det er ikke så stort, men man kan tilgengæld være heldig at finde gode sager til en fair pris. Jeg fandt bl.a. ovenstående emaljegryde i rigtig fin stand til bare 15 kr. Min mand købte en gammel pengesæk, som han syede om til en stor, dejlig pude da vi kom hjem. Der er blevet lidt kamp om, hvem der skal sidde i den, men han vinder som regel, for det er jo egentlig hans ;P


Og så er der jo Mauerpark Flohmarkt, som er det største og måske også bedste loppemarked. Der var en del mere tøj denne her gang, end hvad jeg husker fra sidst vi var der. Der er også mange små design- og kunstboder, hvor man virkelig kan blive inspireret til mange gør-det-selv projekter.
Vi fik bl.a. nedenstående med hjem:

Samt lidt andre gode sager, som jeg ikke lige har fået taget billeder af. Jeg fik også nogle visitkort med hjem på butikker, jeg gerne vil kigge lidt nærmere på, bl.a. Jaffic, Yackfou, Theia design, Mauberlin og Amorimar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...