søndag den 2. juni 2013

Grammofonplade taske



En sjov og lidt anderledes taske, som har ligget ufærdig et par måneder, men som jeg nu endelig har fået lavet færdig. Planen er på sigt, at jeg gerne ville lave nogle tasker til salg, men den første taske her har et par skønhedsfejl, så den beholder jeg selv. Holdbarheden blev testet sidste weekend, og den klarede fint tunge sager, dog kan den ikke indeholde så meget.


Det er lidt en udfordring at "skære" hullet ud i LP'en, uden at den knækker eller det bliver skævt, så det kræver lidt øvelse. Til vinylplade-entusiaster må jeg lige forsikre om, at jeg selvfølgelig kun bruger plader med et stort oplag og som ikke er sjældne eller uvurderlige ;) Her har jeg brugt en opsamlings-jazz-plade og Dodo and the dodos.


Håndtagene er beklædt med blødt læder, som gør tasken rigtig behagelig at holde. Foret er retrostof, og selve "posen" er limet på vinylpladerne med tekstillim, som altså indtil videre har holdt upåklageligt :)


2 kommentarer:

  1. Hvordan og med hvad skære du hullet i pladen ?
    Rigtigt fin taske :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa
      Det optimale vil være en laser-skærer, meen sådan en har man jo ikke lige liggende ;) Jeg har brugt en kombination af en opvarmet nål (opvarmet med flammen fra et fyrfadslys) til at prikke en stor nok revne til at sætte bladet fra en nedstryger ned i og simpelthen skære resten af hullet med den. Det er ikke en super løsning, men jeg kan ikke rigtig komme i tanke om nogen smartere - udover lige laser-skæreren (der har ellers været mange oppe at vende - lad mig endelig vide, hvis du kommer på en :)
      -Avi

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...