fredag den 18. november 2011

Currywurst


MUMS sådan en kunne jeg godt lige spise.

Hvis du skulle komme et smut forbi Berlin, er currywursten en MÅ SMAGES. Den fås allerbedst under højbanen for enden af Kastanienalle i Prenzlauer Berg. Pølseboden fra 1930 hedder Konnopkes Imbiss og har overlevet 2. verdenskrig og dannelsen og opløsningen af DDR. Der er en superhyggelig Østberlin-stemning og der kommer mange lokale som liiige skal have en wurst og en øl - HAPS :)





Forresten findes Mauerpark ikke så langt derfra, hvis loppemarked er et af de største og bedste i byen. Fik bl.a. pruttet mig til denne lille kuffert sidst vi var der....





... som min kære mand er sikker på er fuld af pest og død og lus m.m., men det er den ikke, for jeg har selvfølgelig gjort den ren og jeg ELSKER den :)

Lige et sidste billede af min neonkommode, som nu har fået sig en midlertidig plads:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...